Állásajánlatok
Képzés
Pályázatok
GINOP Plusz 3.2.1-21 "A munkavállalók és vállalatok alkalmazkodóképességének javítása a munkaerő fejlesztésén keresztül"
Ifjúság Garancia Rendszer GINOP 5.2.1
GINOP 5.1.1. Út a munkaerőpiacra
GINOP-6.1.1-15-2015-00001 „Alacsony képzettségűek és közfoglalkoztatottak képzése”
GINOP-5.3.10-17-2017-00001 "Strukturális változásokhoz való alkalmazkodás segítése"
TOP-6.8.2-15-MI1-2016-00001 Miskolc Megyei Jogú Város Foglalkoztatási Paktum Programja
Nyári diákmunka
Munkaerő-piaci információk
Hirdetmények
Közérdekű adatok
Eseménynaptár
Hírlevél
Kapcsolatfelvétel
Elérhetőségek
Minőségirányítás
Nyomtatványok
MASLOW Magyarország-Szlovákia Határon Átnyúló Együttműködés/Cezhraničná spolupráca MA-SLO-W Maďarsko-Slovensko
A projekt bemutatása / Predstavenie projektu
Nyilvántartott álláskeresők száma, összetétele/Počet registrovaných uchádzačov o zamestnanie a ich zloženie
Állásajánlatok statisztikája / Ponuka pracovných príležitosti
A munkaügyi szervezet bemutatása / Predstavenie štruktúry úradov práce
Rendezvények, események/Podujatia, udalosti
A térségben működő paktumok Fungujúce pakty na danom území
Egyéb/Iné
Pályaorientáció - Pályavalasztás
Operatív találkozó - Miskolc (2009.10.16.)Nyomtatás

EMLÉKEZTETŐ

 

Készült: 2009. október 15-én a MASLOW projekt operatív munkatalálkozójáról

 

Helyszín: Miskolc, Észak-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ VI. emeleti tanácsterme (Miskolc, Mindszent tér 3.)

 

Jelen vannak: a mellékelt jelenléti ív szerint

 

Szabó József  főigazgató úr köszöntötte a megjelenteket, s hangsúlyozta a program fontosságát, mely a jelen gazdasági helyzetben közös megoldásokat nyújthat Magyarország és Szlovákia határmenti kistérségei munkaerőpiaci problémáira.

Kérte a jelenlévő partnereket, hogy közös erővel tegyenek meg mindent a program sikeres végrehajtása érdekében.

 

Dr. Stadinger Csaba főigazgató-helyettes úr bemutatta a tanácskozáson jelen lévőket, majd tájékoztatást adott arról, hogy a VÁTI Kft. információja szerint a napokban megérkezik a támogatási szerződés tervezete, melyben a kezdési időpont 2009. október 15-re módosulhat. Ez kitolja a projekt befejezésének időpontját is. A szerződés aláírására várhatóan október végén – november elején kerülhet sor, melyről értesítünk minden érintettet.

Visszatekintett a mögöttünk álló egy éves közös együttműködésre, a pályázat előkészítésének, megalkotásának elvégzett feladataira, s hangsúlyozta, hogy a figyelem országosan is erre a programra irányul, mivel ebben az intézkedésben csak a mi pályázatunkat hirdették ki nyertesként.

A recesszív gazdasági környezetben is alkalmas lehet ez a projekt arra, hogy üzleti partnerségek épüljenek, közös fejlesztések valósuljanak meg, s a foglalkoztatási mutatók javuljanak az érintett kistérségekben.

 

Átadta a szót a külső szakértőknek, akik a minőségmenedzsmenttel kapcsolatos elvárásokat, megoldásokat fogalmazták meg:

 

Kiss Gábor szakértő több hasonló projekt vezetőjeként szerzett tapasztalataiból kiindulva arra hívta fel a figyelmet, hogy a tényleges munka megkezdésekor közösen át kell tekinteni a program elemeit, az egyes résztvevők feladatait, konkrétan meg kell határozni a felelősöket és a határidőket.

Folyamatosan figyelni kell az indikátorok időarányos teljesítését, mert a támogató részére a tevékenységek megvalósítását igazolni kell. A szakmai monitoring ellenőrzés papír alapon történik, ezért a vállalt tevékenységek dokumentálása elengedhetetlen. Végig kell gondolni, hogy milyen dokumentációk szükségesek az egyes tevékenységekhez, s ezeket folyamatosan el kell készíteni.

 

Veresné Dr. Somosi Mariann szakértő kiemelte, hogy minőségbiztosítás alatt két dolgot kell érteni: az egyik a programmenedzsment minőségi munkájának nyomonkövetése, a másik a vállalt feladatok minőségi szintű végrehajtása.

A sikeresség három kritériumon keresztül követhető nyomon:

  • a kiíró szándékának történő megfelelés,
  • a résztevők a feladatokat sikeresen, azaz határidőre, a költségek felhasználásával, az indikátorok teljesítésével valósították meg,
  • az érintettek szempontjából (elégedettség-mérés).

 

A hatékonyság-vizsgálat egyfelől kontroll tevékenységet jelent, azaz előre tudjuk, hogy mit kell teljesítenünk, s tekintettel arra, hogy a partnerek eltérő pályázati tapasztalattal rendelkeznek, különösen fontos az egységes feladat-végrehajtás, dokumentálás.

Másfelől koordinációs funkciót is betölt, a használható dokumentációkat valamennyi szakmai irányítási feladat kapcsán elő kell készíteni, illetve előre konkrétan meg kell fogalmazni a feladatokhoz kötődő elvárásokat.

Az előrehaladási jelentések alkalmával felül kell vizsgálni az időarányos teljesítést, az esetleges elmaradások korrekciója érdekében.

 

A projekt hatékonyságvizsgálatára, minőségbiztosítására vonatkozóan egy táblázatban fogalmazták meg előzetesen a fontosabb szempontokat.

 

Kelemen Éva osztályvezető vázolta a munkaerőpiaci adatbázis felépítését, annak tartalmát, melyek előzetesen már meghatározásra kerültek a pályázatban, illetve a jelen tanácskozáson prezentált diasoron.

 

Az ÉRÁK és a BOKIK képviselői ígéretet tettek arra, hogy a saját adataikkal támogatják az adatbázist, mit például az aktuális események, munkáltatói programok, valamint felzárkóztató képzések, pályaorientációval kapcsolatos anyagok, szakmabemutatók.

 

Budai Sándor, az Edelényi Kirendeltség vezetője a gyakorlati megközelítés oldaláról hangsúlyozta, hogy a felhasználók szemszögéből is meg kell vizsgálni az adatbázis tartalmát, az aktuális munkaerő-igényeket, a munkavállalás feltételeiről szóló fontosabb információkat is tartalmaznia kell az adatbázisnak.

 

Bárdos Géza, az Ózdi Kirendeltség vezetője javasolta, hogy egy interaktív felületet is biztosítani kellene, amelyen az érintettek megfogalmazhatnák véleményeiket, javaslataikat.

 

Szalay Sándor, a Szepsi Kirendeltség vezetője szerint fontos, hogy az adatbázisban szerepeljenek a regiszterből az álláskeresőkre vonatkozó fontosabb adatok a kínálati oldalról.

 

Dr. Lukács Irén a Megyei Önkormányzat aljegyzője felajánlotta, hogy az adatbázis egyik elemeként a Megyei Területfejlesztési Terv is megjelenjen, illetve fontosnak tartotta, hogy a potenciális befektetők részére a fontosabb jogi szabályozók is kerüljenek megjelölésre. Ennek alapján tájékozódhatnak a munkáltatók a jogszabályi feltételekről.

 

Kiss Gábor szakértő felhívta a figyelmet, hogy az adatbázisra vonatkozóan konkrét koncepciót kell kialakítani és rögzíteni, melyet a megvalósítás során ellenőrizni fognak. Az adattartalom feltöltésére és karbantartására külön felelőst kell kijelölni.

 

Dr. Stadinger Csaba a honlapokat illetően összefoglalta a következőket:

  • az ÉMRMK meglévő saját honlapján belül alakít ki egy önálló elérhetőséget a MASLOW projektről,
  • a Kassai Munkaügyi Hivatal önálló honlapot fejleszt,
  • a BOKIK szintén saját honlap fejlesztését vállalta,
  • az ÉRÁK szintén a saját honlapján biztosít a projekt részére elérhetőséget.

 

 

Ezt követően az illetékes kirendeltségek, munkaügyi hivatalok mindkét oldalról ismertették az Információs Pontok lehetséges helyszíneit, s szó esett a helyszínek kritériumairól.

 

A szlovák oldalról még nem teljesen tisztázott, hogy az IP pontokon dolgozó tanácsadók saját munkatársak, vagy külső személyek lesznek.

 

A szolgáltatás minőségi nyújtása érdekében szükséges meghatározni a tanácsadók kiválasztásának szempontrendszerét is

 

Géczi József az ÉRÁK képviseletében ismertette az Omni-Bus felépítését, szolgáltatásait, s képekkel bemutatta a gyakorlati alkalmazásokat.

Az Omni-Bus menetrendjének meghatározásában kérte a partnerek közreműködését, valamint felhívta a figyelmet, hogy a szükséges szórólapokat, kiadványokat két nyelven el kell helyezni a buszon is.

Ismertette az IP tanácsadók képzésének tematikus vázlatát.

 

Pintér Zoltán a BOKIK képviselője felvázolta a céginformációs adatbázis kialakítását érintő elképzeléseket, melyek a kamara és a Kassai Kamara adataira épülnek.

A kiadásra kerülő Hírlevél a kamarai adatbázis és a program adatbázisa elemeinek felhasználásával készülhet el, akár már 2010. májusában.

 

Dr. Stadinger Csaba felhívta a figyelmet, hogy el kell kezdeni a nyitó konferencia szervezését, mely természetesen a szerződés aláírását követően kerülhet megrendezésre.

 

Összefoglalásul megfogalmazta a közelihatáridős feladatokat:

 

Feladat

Felelős

Határidő

Az adatbázis adattartalmának meghatározása, partnerek felé továbbítása

ÉMRMK

2009. október 21.

Az adatbázis tartalmának kiegészítése és visszaküldése a vezető partner részére

Valamennyi partner

2009. október 27.

Vezető partner részére az adatbázissal kapcsolatos fel-adatok felelőseinek megnevezése (kialakítás, feltöltés, havi frissítés)

Valamennyi partner

2009. október 27.

Önálló és kapcsolódó honlapok kialakítása

Valamennyi partner

Azonnal megkezdeni

(a működtetés tervezett kezdete: 2010. január)

Az Információs Pontok helyszíneinek véglegesítése

Érintett kirendeltségek (magyar-szlovák oldalon)

2009. október 30.

Az IP tanácsadók kiválasztási szempontrendszerének meghatározása

ÉMRMK

Kassai Munkaügyi Hivatal

2009. november 16.

Az IP pontokhoz kapcsolódó eszközök beszerzésének elindítása

ÉMRMK

Kassai Munkaügyi Hivatal

A támogatási szerződés aláírását követően azonnal

Az ütemterv aktualizálása

ÉMRMK

2009. október 21.

Az Omni-Busz menet-rendjének meghatározása

ÉRÁK

2009. november 16.

A IP tanácsadók képzési tematikájának kidolgozása

ÉRÁK

2009. november 16.

Nyitó konferencia szervezése

ÉMRMK

A támogatási szerződés aláírását követően azonnal

 

Dr. Stadinger Csaba főigazgató-helyettes úr megköszönte mindenki részvételét, s a munkamegbeszélést lezárta.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal Foglalkoztatási, Munkaügyi és Munkavédelmi Főosztály 3530 Miskolc, Mindszent tér 3.
Tel.: (46) 513-200 Fax.: (46) 513-214 E-mail: foglalkoztatas@borsod.gov.hu